Regulamin "AUTO POD TERMINAL"

1.Cel i zakres stosowania dokumentu.

Celem Regulaminu jest opisanie korzystania z usługi „Auto pod Terminal”


1.2 Postanowienia ogólne.


1.Osoby zamierzające dokonać zakupu usługi „Auto pod Terminal” za pomocą Systemu
Rezerwacji Miejsc Parkingowych parkingu Autosfera zawierają umowę na zakup usługi „Auto
pod Terminal” poprzez złożenie drogą elektroniczną indywidualnego i dobrowolnego
zamówienia. Zawarcie umowy następuje w momencie zaakceptowania Regulaminu Parkingu
Autosfera oraz Regulaminu usługi „Auto pod Terminal” i uiszczenia opłaty za pośrednictwem
tego Systemu, bądź w przypadku zakupu usługi na miejscu, w momencie przyjazdu na Parking
Autosfera. Powyższe jest jednoznaczne z zobowiązaniem do bezwględnego przestrzegania
regulaminu Systemu Rezerwacji Miejsc Parkingowych i Regulaminu usługi „Auto pod
Terminal”.


2.Na podstawie zawartej umowy Resmak Sp.z.o.o zobowiązane jest do zapewnienia
Zamawiającemu dostępności usługi „Auto pod Terminal” w okresie wskazanym w zawartej
umowie.


3.Realizacja usługi „Auto pod Terminal” zostanie zapewniona wyłącznie dla przekazywanych
obsłudze pojazdów osobowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t. Obsługa ma prawo
odmówić przyjęcia pojazdu nie spełniającego tego warunku.


4.Regulamin obowiązuje od dnia jego publikacji.


5.Wszelkie reklamacje dotyczących usługi „Auto pod Terminal” należy składać pod adresem
biuro@parkingautosfera.pl lub pod numerem telefonu 606 109 109.


2.Osoby uprawnione do korzystaniaz Usługi „Auto pod Terminal”
Osobami uprawnionymi do korzystania z usługi „Auto pod Terminal” są klienci
pozostawiający auta na terenie parkingu Autosfera.


2.2 Zakup usługi „Auto pod Terminal”


1.Zakup usługi „Auto pod Terminal” odbywa się przez bramkę rezerwacyjną udostępnioną na stronie
www.parkingautosfera.pl


2.Zamawiający, przed zawarciem umowy na świadczenie usług „Auto na Terminal” zamawianej
elektronicznie, zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu Parkingu Autosfera oraz
Regulaminu usługi „Auto pod Terminal” oraz jego akceptacji.


3.Zamawiający wypełnia formularz rezerwacyjny (określa datę i godzinę przyjazdu na Parking Autosfera
oraz datę i godzinę odbioru pojazdu; Zamawiający może dokonać zakupu usługi „Auto pod Terminal” nie
później jak 24 godziny przed planowaną godziną przekazania auta na parking Autosfera.Usługa „Auto
pod Terminal” świadczona jest 24h/7.


4.Zamawiający wprowadza swoje dane osobowe (imię i nazwisko numer telefonu adres e-mail liczbę
osób i nr rej pojazdu) lub NIP w przypadku wyboru typu klienta z Firmą.


5.W przypadku, gdy zamawiający chce otrzymać fakturę VAT za świadczoną usługę „Auto pod Terminal”
zobowiązany jest zaznaczyć odpowiednie pole „Chcę otrzymać fakturę” oraz wprowadzić wymagane w
polu dane.
6.Zamawiający oświadcza, że zezwala na przesyłanie drogą elektroniczną faktur wystawianych przez
wystawcę zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług
(Dz.U. z 2022 r. poz. 931 z późn. zm.), w formacie PDF. W formacie PDF będą wystawiane i przesyłane
drogą elektroniczną również faktury korygujące i duplikaty faktur. Zamawiający potwierdza, iż za datę
otrzymania e-faktury (również duplikatu e-faktury i korekty e-faktury) przez Zamawiającego uznaje się
datę odnotowanego wysłania efaktury ze skrzynki Resmak Sp.z.o.o Fakturę uznaje się za dostarczoną z
potwierdzeniem odbioru. Zamawiający zobowiązuje się przechowywać egzemplarze faktur w sposób

określony przepisami ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2022 r. poz. 931 z
późn. zm.), z zastrzeżeniem możliwości wystawiania faktur ustrukturyzowanych zgodnie z art. 106
i kolejnych ustawy o podatku od towarów i usług, o fakturze ustrukturyzowanej i Krajowym
Systemie e-Faktur.
7.W przypadku gdy Zamawiający ma podpisane z Resmak Sp.z.o.o porozumienie o efakturze,
Zamawiający zobowiązany jest podać adres e-mail do wysyłki faktury zgodny z adresem kontrahenta
podanym w porozumieniu. Podanie innego adresu zwalnia Resmak Sp.z.o.o z odpowiedzialności za
konsekwencje tego faktu, również w świetle podpisanego porozumienia.


8.Aby zakończyć proces zakupu, Zamawiający jest zobowiązany do zaakceptowania Regulaminu usługi
„Auto pod Terminal” oraz Regulaminu Parkingu Autosfera oraz potwierdzenia zapoznania się z klauzulą
informacyjną, a w przypadku żądania ze strony Zamawiającego wystawienia faktury, wyrażenia zgody na
otrzymywanie faktur w formie elektronicznej.


9.Zamawiający po skorzystaniu z opcji „płatność online” zostaje przekierowany na stronę internetową
systemu płatności on-line. Płatności za rezerwację Usługi „Auto pod Terminal” dokonywana jest
przelewem elektronicznym, kartą płatniczą lub blikiem. Opłata za rezerwację parkingu jest obliczana
automatycznie na podstawie danych, które Zamawiający wprowadził wcześniej do formularza zakupu
natomiast opłata za rezerwację usługi „Auto pod Terminal” jest stała i doliczona do kwoty postoju
pojazdu.


10.Po prawidłowym dokonaniu opłaty za rezerwację usługi „Auto pod Terminal” na podany przez
Zamawiającego adres e-mail przesłana zostanie wiadomość zawierająca potwierdzenie dokonania
rezerwacji w formacie pdf, które będzie zawierało szczegółowe informacje dotyczące dalszej realizacji
usługi „Auto pod Terminal”. Zamawiający jest zobowiązany do wydrukowania potwierdzenia rezerwacji
lub zachowania go na posiadanym przez siebie urządzeniu mobilnym.


11.W chwili prawidłowego dokonania przez Zamawiającego opłaty za usługę „Auto pod Terminal”
dochodzi do zawarcia umowy pomiędzy Zamawiającym a Resmak Sp.z.o.o Dowodem zawarcia umowy
jest wydrukowane w formie papierowej potwierdzenie dokonania rezerwacji lub okazanie potwierdzenia
na ekranie urządzenia mobilnego. Brak potwierdzenia dokonania rezerwacji w formie wydruku lub na
ekranie urządzenia mobilnego uniemożliwia skorzystanie z zakupionej usługi „Auto pod Terminal” oraz
utrudni ewentualny proces reklamacyjny.


12.Zamawiający na podstawie umowy uprawniony jest do przekazania pojazdu obsłudze usługi „Auto
pod Terminal” w terminie i godzinie wskazanej przez Zamawiającego w formularzu zakupu.


13.W przypadku realizacji usługi parkowania oraz usługi „Auto pod Terminal” w okresie krótszym niż

opłacony nie z winy Resmak Sp.z.o.o , Zamawiającemu nie przysługuje zwrot środków za

niewykorzystany okres rezerwacji.


14.Jeżeli czas trwania postoju będzie dłuższy od czasu zadeklarowanego i opłaconego w trakcie zakupu
usługi postoju, Klient przed odbiorem pojazdu będzie zobowiązany do uiszczenia pracownikowi
podstawiającemu pojazd opłaty za korzystanie z usługi parkowania w wymiarze wynikającym z
dodatkowego czasu postoju pojazdu liczonego od czasu zakończenia rezerwacji do czasu odbioru
pojazdu, za każdą rozpoczętą dobę, według stawek zgodnych z Cennikiem Parkingu „Autosfera”.


15.W uzasadnionych przypadkach losowych np. z powodu odwołania rejsu, zmiany godzin wylotu,
Zamawiający może wystąpić o zwrot środków za rezerwację usług parkowania nie później jak 24 godziny
przed deklarowanym rozpoczęciem usługi. Anulację usług Zamawiający zgłasza się e-mailowo na adres
biuro@parkingautosfera.pl i wskazuje przyczyny braku możliwości wykorzystania rezerwacji w
zaplanowanym pierwotnie terminie.


16. Dla sprawności obsługi w przypadku zmiany numeru rejestracyjnego podanego w momencie
rezerwacji usługi parkowania i usługi „Auto pod Terminal”, Zamawiający zobowiązany jest do
poinformowania obsługi minimum 1 godzinę przed planowanym przybyciem na parking Autosfera,
przesyłając wiadomość e-mail na adres biuro@parkingautosfera.pl , powołując się przy tym na numer
rezerwacji.


17.W przypadku problemów z funkcjonowaniem systemu sprzedaży należy skontaktować się z obsługą
parkingu „Autosfera” pod numerem telefonu +48 606 109 109 lub adresem e-mail
biuro@parkingautosfera.pl.
18.Zgłoszenia skarg czy reklamacji związanych z realizacją usługi „Auto pod Terminal” należy dokonać
przesyłając wiadomość e-mail na adres: biuro@parkingautosfera.pl.

2.3.Realizacja usługi „Auto pod Terminal”

1.Przekazanie pojazdu obsłudze Parkingu Autosfera.
Zamawiający bądź inna osoba przez niego wskazana (dalej: Klient) o czasie
zadeklarowanym w trakcie zakupu usługi parkowania i „Auto pod Terminal”oraz uwzględnionym
na potwierdzeniu zakupu wjeżdża na teren Parkingu Autosfera przy ul.Piłsudskiego 11
Pyrzowice.
2.Klient usługi „Auto pod Terminal” zobowiązany jest do przestrzegania regulaminu
Parkingu Autosfera oraz Regulaminu usługi „Auto pod Terminal” a także do
stosowania się do poleceń obsługi Parkingu Autosfera.


3.Wjazd na teren parkingu Autosfera odbywa się poprzez przyjęcie przez Pracownika auta
na stan parkingu.


4.Zamawiający po przepakowaniu bagażów do pojazdu parkingu i wysadzeniu pasażerów
zajmuje specjalnie wyznaczone miejsce postojowe przeznaczone wyłącznie dla Klientów
usługi „Auto pod Terminal” i parkuje pod nadzorem pracownika parkingu „Autosfera”.
Lokalizacja tych miejsc postojowych jest wyznaczana przez pracowników Parkingu Autosfera.
Do czasu przyjścia obsługi. Zamawiający nie może oddalać się od pojazdu.


5.Obsługa Parkingu Autosfera dokonuje weryfikacji na podstawie numeru rejestracyjnego
pojazdu oraz rejestruje dane Klienta.


6. Wypełniony zostaje w formie papierowej protokół dokumentujący oględziny pojazdu
uwzględniający; poziom paliwa, przebieg, stan techniczny i estetyczny pojazdu w momencie
przekazania (ze szczególnym uwzględnieniem wad, usterek i prawdopodobnych przyczyn
uszkodzenia). Wykonana zostanie dokumentacja fotograficzna – z każdej strony pojazdu
(minimum 4 sztuki) z uwzględnieniem informacji o dacie i godzinie zrobienia zdjęcia. Pojazd i
kluczyk zostają przejęte przez obsługę parkingu. Powyższe potwierdzane jest poprzez złożenie
odręcznego podpisu na protokole przez osobę z obsługi parkingu przejmującą pojazd oraz
Klienta.


7.Resmak Sp.z.o.o ani obsługa Parkingu Autosfera nie są zobowiązane do weryfikacji tytułu
prawnego Klienta do pojazdu Zamawiającego w trakcie jego przekazania. Akceptując
niniejszy Regulamin Zamawiający oświadcza że jest właścicielem danego pojazdu lub został
upoważniony przez jego właściciela lub inny uprawniony przez właściciela podmiot do jego
użytkowania.


8.Obsługa Parkingu Autosfera nie odpowiada za mienie pozostawione w pojeździe
niezwiązane z jego wyposażeniem (sprzęt elektroniczny itd.)


9.W momencie przekazania pojazdu stan paliwa w baku lub stan naładowania baterii musi
zapewnić możliwość przemieszczenia pojazdu na co najmniej 30 km. Standardowa długość trasy
repozycjonowania pojazdu w trakcie realizacji usługi „Auto pod Terminal” wynosi około 5 km i
może ulec wydłużeniu w sytuacji, jeśli nie z winy obsługi Parkingu Autosfera zajdzie
konieczność ponownej relokacji pojazdu.


10.W trakcie realizacji usługi „Auto pod Terminal” i po przejęciu pojazdu od Klienta, pojazd
będzie przechowywany na wydzielonym przez Resmak Sp.z.o.o terenie.


11.Obsługę usługi „Auto pod Terminal” stanowią osoby posiadające aktualne uprawnienie
do kierowania pojazdami mechanicznymi zgodnie z przepisami obowiązującymi w

Rzeczpospolitej Polskiej.


12.Obsługa usługi „Auto pod Terminal” zobowiązuje się wykorzystywać przekazany pojazd
tylko i wyłącznie w zakresie niezbędnym do jego repozycjonowania w ramach świadczonej
usługi „Auto pod Terminal” pomiędzy punktem odbioru, miejscem przechowywania i
punktem wydania w sposób odpowiadający właściwościom i przeznaczeniu pojazdu zgodnie z
przepisami ruchu drogowego i z zachowaniem najwyższej staranności przy obsłudze tego
pojazdu.


13.Pojazd Zamawiającego powinien spełniać warunki w zakresie dopuszczenia do ruchu,
posiadać aktualne badania techniczne oraz być ubezpieczony w zakresie odpowiedzialności
cywilnej (OC).


14.W przypadku awarii pojazdu w trakcie realizacji usługi Zamawiający zostanie
poinformowany o zaistniałym fakcie drogą mailową, a w przypadku wystąpienia takiej
konieczności pojazd zostanie odholowany na koszt Zamawiającego.
15.Na żądanie Klienta obsługa usługi „Auto pod Terminal” okaże posiadane prawo jazdy
upoważniające do prowadzenia przejmowanego pojazdu.

2.4.Odbiór pojazdu.
1.Przed deklarowanym terminem i godziną odbioru pojazdu przez Zamawiającego, obsługa
usługi „Auto pod Terminal” repozycjonuje pojazd na wyznaczone miejsce na Strefie
wsiadania i wysiadania przed budynkiem Terminala B, po drugiej stronie jezdni, (strefa
oznaczona żółtymi kopertami).


2.Klient zgłasza się po odbiór samochodu w w/w miejscu.


3.Obsługa weryfikuje zgodność tożsamości Klienta odbierającego pojazd na podstawie dowodu
tożsamości z danymi zarejestrowanymi w momencie zamawiania usługi „Auto pod Terminal”.


4.Klientem odbierającym może być inna osoba niż Zamawiający pod warunkiem okazania
upoważnienia do odbioru pojazdu podpisanego przez Zamawiającego. Oryginał tego
dokumentu zostanie przekazany osobiście przez Zamawiającego lub wersja elektroniczna
podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym będzie przesłana na adres mailowy
biuro@parkingautosfera.pl.


5.W przypadku zmiany terminu powrotu z podróży Zamawiający zobowiązany jest
poinformować obsługę Parkingu Autosfera o zmianie najszybciej jak będzie to możliwe,
wysyłając wiadomość e-mail na adres biuro@parkingautosfera.pl lub dzwoniąc pod numer 606
109 109.


6.W przypadku przedłużonej realizacji usługi „Auto pod Terminal”, obsługa Parkingu Autosfera
dokonuje kalkulacji wysokości dopłaty za realizację usługi parkowania i ponownej repozycji
pojazdu, a Klient zobowiązany jest do uiszczenia opłaty, obsłudze podstawiającej pojazd.


7.W trakcie oględzin przed odbiorem pojazdu wypełniony zostanie w formie papierowej
protokół dokumentujący oględziny pojazdu uwzględniający; poziom paliwa, przebieg, stan
techniczny i estetyczny pojazdu w momencie wydania (ze szczególnym uwzględnieniem wad,
usterek i prawdopodobnych przyczyn uszkodzenia). Wykonana zostanie dokumentacja
fotograficzna z każdej strony pojazdu (minimum 4 sztuki) z uwzględnieniem informacji o dacie i
godzinie zrobienia zdjęcia. Na protokole podpisuje się odręcznie osoba z obsługi Parkingu
Autosfera wydająca pojazd oraz Klient. W momencie wydania pojazdu, z uwagi na realizowane
w ramach usługi repozycjonowanie pojazdu ilość paliwa będzie odpowiednio mniejsza, a
przebieg będzie odpowiednio większy.


8.Koszty paliwa oraz materiałów eksploatacyjnych zużytych w pojeździe Zamawiającego
oraz koszt wjazdu na teren Międzynarodowego Portu Lotniczego w Katowicach- Pyrzowicach w
trakcie realizacji usługi „Auto pod Terminal” ponosi Zamawiający.


9.Po podpisaniu protokołu przez obsługę usługi „Auto pod Terminal” i Klienta pojazd oraz
kluczyki do pojazdu zostają przekazane Klientowi.


10. W wydawanym pojeździe znajduje się bilet jednorazowy nieopłacony umożliwiający
wyjazd z terenu Parkingu Międzynarodowego Portu Lotniczego w Katowicach-Pyrzowicach po
jego uprzednim opłaceniu przez klienta.. Klient ma 30 minut od czasu przekazania pojazdu na
opuszczenie Parkingu lotniskowego aby opłata była równa 7 złotych (płatna w automatach
samoobsługowych).


11.Zamawiający wyjeżdża z Parkingu lotniskowego przy użyciu jednorazowego biletu.


12.W przypadku przekroczenia czasu parkowania na Parkingu powyżej 30 min, Klientowi
zostaną naliczone opłaty za parkowanie zgodnie z Cennikiem parkingu lotniskowego.


13.Pojazd pozostawiony na parkingu „Autosfera” na okres 14 dni po upływie wskazanego
terminu odbioru pojazdu zostanie odholowany poza teren Parkingu Autosfera na zlecenie obsługi
Parkingu Autosfera. Kosztami holowania zostanie obciążony Zamawiający. Samochód nie będzie
po realizacji holowania przechowywany na zadaszonym i strzeżonym parkingu.